شریعتی،ظفر،صبر،پلاک1،واحد10
02122915385
شریعتی،ظفر،صبر،پلاک1،واحد10
021-22915385

کافه کتاب همراه با دکتر شهربانو قهاری

کافه کتاب همراه با دکتر شهربانو قهاری
2_page49_image21

کافه کتاب همراه با دکتر شهربانو قهاری

 

بررسی عوامل تاثیر گذار در پیمان شکنی

عوامل مختلفی در بروز پیمان شکنی دخالت دارند و در روند درمان ضروری است که این عوامل شناسایی و کنترل شوند.

موانع ارزیابی علل پیمان شکنی

 درمانگران در ارزیابی علل پیمان شکنی با موانع مختلفی رو به رو می شوند این موانع عبارت اند از:

دیدگاه فرد آسیب دیده: در مواردی فرد آسیب دیده از بررسی این عوامل امتناع می کند، زیرا بر این باور است که همسرش خیانت کرده است؛ پس سهم عمده از آن اوست و این اوست که مقصر است. دیدگاه فرد پیمان شکن در موارد زیادی افراد پیمان شکن سعی می کنند علت رفتارشان را در بیرون از خود جست و جو کنند و این مسئله را به همسرشان نسبت دهند.

آن ها همچنین ممکن است خود را قربانی یک شکار شوم از سوی یک شکارچی کثیف بدانند. این باور سبب می شود که آن ها در روند ارزیابی عوامل سبب ساز، نقش خود را کم رنگ و نقش دیگری با عوامل بیرونی را پر رنگ نشان دهند به برخی از باور های منفی در زیر اشاره شده است: بی فایده بودن ارزیابی عده ای از زوج ها بررسی نقش عوامل سبب ساز در برئز پیمان شکنی را بی فایده می دانند. آن ها بر این باورند که “ابی ریخته شده و بحث و بررسی در این زمینه چیزی را تغییر نخواهد داد.

زباله را هم نزن: عده ای از زوج ها تمایلی به بحث درباره نقش عومل سبب ساز در بروز پیمان شکنی ندارند، زیرا فکر می کنند این اقدام چیزی جز به هم زدن زباله نیست و بهتر است خیانت پوشیده بماند.

جدایی: برخی زوج ها به دنبال آگاهی از خیانت همسر به جدایی فکر می کنند و به همین دلیل لزومی نمی بینند به این موارد بپردازند. زیرا از نظر آن ها پوشه این زندگی بسته شده است و بنابراین صحبت درباره آن بی فایده است.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.