شریعتی،ظفر،صبر،پلاک1،واحد10
02122915385
شریعتی،ظفر،صبر،پلاک1،واحد10
021-22915385

مدرسه کسب و کار کودک و نوجوان بینش نوین

مدرسه کسب و کار کودک و نوجوان بینش نوین
2_page49_image25

مدرسه کسب و کار کودک و نوجوان بینش نوین

با مدرسه کسب و کار بیشتر آشنا شویم – کارآفرین کیست ؟

مدرسه کسب و کار یکی از مهم ترین دوره های تخصصی آموزش کارآفرینی برای کودکان و نوجوان است. در این دوره آموزشی، مهارت های نوین و کارآمد برای ایجاد توانایی های لازم، برای موفقیت در بازار کسب و کار، از سنین کم به  کودکان و نوجوانان آموزش داده می شود.

در مقالات گذشته در مورد نحوه آموزش و برگزاری دوره اطاعات زیادی را در اختیار علاقمندان قرار داریم

در این مقاله می خواهیم با کارآفرین بیشتر آشنا بشویم و بدانیم که کارآفرین دقیقاً کیست.

کارآفرین کیست؟

اغلب می شنویم که یک کارآفرین موفق شد کسب و کار جدیدی را به راه بیندازد. معمولاً همه ما هر زمان که لغت کارآفرین را می شنویم، اولین چیزی که در مورد او به ذهنمان خطور می کند، فردی است که توانسته تجارت مختص خود را راه اندازی کند. البته این باور درست است اما فراموش نکنیم که همه داستان این موضوع نیست.

به صورت رسمی کارآفرین را می توانیم این گونه تعریف کنیم: کارآفرین فردی است که یک مدل تجاری را طراحی می کند و با ایجاد سرمایه انسانی و فیزیکی برای برقراری مبادلات، مدل خود را سازمان دهی می کند و مسئول موفقیت یا شکست سیستم است.

جمله آخر در مورد مسئولیت موفقیت یا شکست تجارت برای کارآفرین را باید این گونه توضیح دهیم که کارآفرین با یک مدیر حرفه ای متفاوت است زیرا ممکن است که سرمایه های شخصی خود را وارد تجارت کند یا با محوریت خود، از سرمایه دیگران استفاده کند، در حالی که یک مدیر حرفه ای درگیر ایجاد سرمایه نیست و تمرکز خود را متوجه دستیابی به اهداف تعیین شده و شرح وظایف خود، می کند.

ویژگی های یک کارآفرین چیست؟

برای اینکه بتوانیم در مورد آموزه های مدرسه کسب و کار بیشتر توضیح دهیم، باید بدانیم که مجموعه مهارت های یک متخصص کارآفرینی چیست. فراموش نکنیم که هدف یک کارآفرین ایجاد و نوآوری برای یک موقعیت و یک فرصت جدید است تا بتواند آن فرصت را تبدیل به سرمایه ای برای خود و جامعه کند.

در مدرسه کسب و کار نیز مفهومی که ذکر شد در اولویت قرار دارد و با جدیدت به آن پرداخته می شود.

توانایی رهبر

یک کارآفرین باید توانایی سازماندهی نیروی انسانی را داشته باشد. او باید با ایجاد یک برنامه دقیق و ارتباطی مناسب و سازنده با همکاران و کارمندان خود، سطح کارآمدی سازمان را افزایش دهد. همچنین، کارآفرین باید تبدیل به رهبری شود که همواره باید ایده، رفتار و برنامه های خود دیگران را تحت تأثیر قرار دهد و سازمان انسانی خود را به سوی موفقیت هدایت کند. در نتیجه توانایی رهبری برای یک کارآفرین اهمیتی زیادی پیدا می کند.

مهارت رهبری یکی از کلیدترین مطالبی است که در مدرسه کسب و کار برای کودکان و نوجوانان،به بحث گذاشته می شود. متخصصین دوره از تجربیات فردی خود در سازمان دهی نیروی انسانی برای بچه ها خواهند گفت و به شرکت کنندگان کمک می کنند تا این توانایی را در خود ایجاد کنند.

خلاقیت و کارآفرینی

همان طور که در تعریف کارآفرین توضیح دادیم، ایجاد مدلهای جدید برای تجارت، بخش مهمی از فعالیت یک متخصص کسب و کار به شمار می رود. خلاقیت یعنی توانایی به وجود آوردن  ایده ای جدید.

یک کارآفرین همراه به دنبال این است که بتواند با خلق ایده های جدید، فرصتی بهتری را در فضای تجارت برای خود ایجاد کند. خلاقیت به عنوان یک مهارت بنیادی، در دوره های آموزشی مدرسه کسب و کار، مورد بررسی و توجه زیادی قرار دارد. البته همه ما میدانیم که کودکان و نوجوانان دارای خلاقیت بالایی هستند، اما نیاز دارند تا از توانایی خود بهترین استفاده را کنند.

یک کارآفرین باید اهل ریسک باشد. پیروی از ایده های جدید و خروج از فضای امن نیازمند ریسک پذیری است. باید به یاد داشته باشیم که یک کارآفرین سرمایه خود را برای ایجاد فضایی جدید به کار می گیرد و این ریسک را می کند تا بتواند چیز جدیدی به وجود آورد. حال تصور کنید که تمام برنامه های او با شکست مواجه شود. قاعدتاً او یگانه فردی است که آسیب دیده است. بنابراین این خطر همیشه برای افراد خلاق و نوآور وجود داشته که با شکست مواجه شوند اما آن ها همیشه این ریسک را می پذیرند و وارد دنیای جدیدی می شوند.

در مدرسه کسب و کار تلاش می کنیم به بچه ها آموزش دهیم چگونه گام های هوشمندانه برای خروج از فضای امن خود بردارند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.