شریعتی،ظفر،صبر،پلاک1،واحد10
02122915385
شریعتی،ظفر،صبر،پلاک1،واحد10
021-22915385

هنر درمانی با رعنا پور حیدر

هنر درمانی با رعنا پور حیدر
unlocked-58f2ed42c5d53627417ad80eccda5dc1_page52_image41

هنر درمانی با رعنا پور حیدر

 

آشنایی با هنردرمانی  ( Art Therapy ) هنر درمانی رشته ای است که در آن با خلق یا مشاهده یک اثر هنری از طریق دریافت و بیان احساسات شخص برای کمک به او استفاده می شود.با خود آگاهی بیشتری که هنر درمانی در اختیار افراد قرار می دهد، امکان مقابله با تجارب ناخوشایند فراهم می شود،ضمن اینکه توانایی ها و مهارت های شناختی فرد بالا می رود. هنر درمانی شیوه ای از در مان است که به مدد آن،فرد وارد فرآیند خلق یک اثر هنری می شود و ضمن این تجربه تازه از نظر جسمی ،روحی و عاطفی بهبود می یابد. برخلاف هنر که تنها به منظور خلق اثر هنری انجام می شود، تمرکز هنر درمانی بر فرآیند خلق یک اثر هنری می باشد و فعالیت های مقدماتی بکارگرفته شده برای درمان، به خلق اثر و نتیجه حاصل از آن ترجیح داده می شود. با ورود به فرآیند خلاق تولید اثر هنری فورد شروع به ابراز ابعاد هنرمند انه ی خود می کند و از این طریق می تواند رفتار ها و احساساتش را تحت کنترل در آورد، از استرس ها بکاهد و خودآگاهی و عزت نفسش را بهبود ببخشد. هنر درمانی در بهبود و درمان مشکلات مختلفی نقش دارد. به کمک آن می توان از ابعاد مختلف به درمان مشکلات فردی پرداخت و طی آن افراد خود را بروز می دهند و به

نوعی خودآگاهی می رسند.. برای استفاده از هنر درمانی نباید حتما استعداد هنری زیادی داشته باشید.کافیست تا به کمک هنر احساسات و درونیات فرو خورده ی خود را ابراز کنید. هنر درمانی روی افراد در تمام سنین تاثیر گذار  است و می توان آن را برای بهبود و درمان خانوادگی، گروهی، فردی و… استفاده کرد. برای افرادی که قادر به ایجاد یک اثر هنری نیستند، رفتن به موزه و یا نگاه کردن به کتابهای هنری نیز می تواند مفید باشد.بدون شک نگاه کردن به آثار هنری باعث نیرو بخشی از نظر معنوی و افزایش آرامش می شود.

مزایای هنر درمانی:

هنر درمانی به افراد کمک می کند تا خود را ابراز کنند، احساساستشان را کشف کنند، وسواس ها وعادت هایشان را ترک کنند وعزت نفس خود را بهبود بخشند.

نقاشی کردن، نواختن موسیقی، آواز خواندن و رنگ آمیزی از جمله کارهایی هستند که باعث آرامش می شوند. اثر گذاری این امور بزرگ و کوچک نمی شناسد و موجب آرامش می شود،پس از انجام آن نهراسید و دل را به دنیای هنر بزنید. هنر درمانی به تمام بیماری ها کمک می کند.حتی اگر از هنر درمانی برای درمان بیماری های مختلف استفاده نشود، همچنان روش مناسبی برای کاهش فشارها و استرس های عادی است. استفاده از هنردرمانی رو به گسترش است.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.