شریعتی،ظفر،صبر،پلاک1،واحد10
02122915385
شریعتی،ظفر،صبر،پلاک1،واحد10
021-22915385

مسافرک سفرهای یک روزه مقرون به صرفه

مسافرک سفرهای یک روزه مقرون به صرفه
unlocked-58f2ed42c5d53627417ad80eccda5dc1_page52_image57

مسافرک سفرهای یک روزه مقرون به صرفه

فیلبند مرتفعترین روستای ییلاقی حوزه مرکزی مازندران است که در جنوب بابل در بخش بندپی غربی پذیرای گردشگران و علاقه مندان به طبیعت است. ارتفاع آن از سطح دریا حدود 2700 متر است. این روستا بر فراز ابرها قرار دارد، به نحوی که اغلب روزها ابرها همچون دریایی آبی و آرام تا بیکرانه ها چشم را مینوازد و خیره میکند، اما زمانی هم که ابر و مه وجود نداشته باشد و هوا به طور کامل صاف و آفتابی باشد، میتوان از این روستا که در بلندترین نقطه منطقه است به تماشای مناظر اطراف پرداخت که در نوع خود بسیار لذتبخش است.

جاده فیلبند به سنگچال جاده ای بسیار پرپیچ و خم است که در فاصله 5 کیلومتری این دو روستا اختلاف ارتفاع به 700 متر میرسد. روستای سنگچال نیز زیبایی های منحصربه فرد و خاص خود را دارد. منظره سنگچال از جاده منتهی به فیلبند واقعا چشم نواز است.

نام این ییلاق در اصل فلبند است. فل در گویش مازندرانی به معنای خستگی و بند هم به معنای بند آمدن و نتوانستن است. علت این نامگذاری به دلیل ارتفاع بالای این ییلاق و کمرگاه های تندی است که عبور از آن را دشوار می کرده است.

زمستان در فیلبند زود آغاز میشود و دیر به پایان میرسد و میتوان گفت نزدیک به هفت ماه سال همه جا پوشیده از برف است و سرمای طاقت فرسایی همه جا را فرا میگیرد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.