شریعتی،ظفر،صبر،پلاک1،واحد10
02122915385
شریعتی،ظفر،صبر،پلاک1،واحد10
021-22915385

عادات بدی که شما را از رابطه سالم دور نگه میدارد

عادات بدی که شما را از رابطه سالم دور نگه میدارد
unlocked-58f2ed42c5d53627417ad80eccda5dc1_page52_image56

عادات بدی که شما را از رابطه سالم دور نگه میدارد

از قدیم گفته اند و ما هم شنیده ایم که هر سلامی، سرآغاز خداحافظی می باشد و هر شروعی را پایانی ست و هر ابتدایی بالاخره به انتها ختم می شود؛ ولی من امروز می خواهم جسورانه و بی پروا، حرفی جدید را به دنیای کنونی تقدیم کنم.

می خواهم از شروعی زیبا و ناب صحبت کنم که هیچ پایانی در انتظارش نیست.

از آغازی ژرف و شیرین سخن می گویم که تا همیشه ادامه دارد و هیچ رکود و فرسایشی تهدیدش نمی کند.

ابتدایی متفاوت و جادویی که به جاده ی سعادت و خوش بختی می رسد و تا ابد با جسم و روحت همراه است.

گفتگوهای زناشویی، بین همسران ناخشنود با روابط عاطفی سرد، مملو از سرزنش است،سرزنش گر فکر می کند، هیچ تقصیری ندارد و همیشه طرف مقابل مقصر است.

در برابر سرزنش کردن دومین عادت مهرافزای شادی در زندگی زوجین تشویق کردن است، زوج هایی که همدیگر را تشویق می کنند از احساس اطمینانی برخوردارند که باعث موفقیت هایشان در تمام ابعاد زندگی شان می شود.

از جمله تهدیدهایی که بیشترین آثار منفی را دارد، تهدید به جدایی و طلاق است، تهدید به جدایی بیانگر بی احساسی و در شکلی حادتر می تواند بیانگر احساس تنفر نسبت به طرف مقابل بوده که خود منجر به سردی عاطفی و از دست دادن احساس تعلق طرف مقابل شده که می تواند خطرناک باشد.

چرا که موجب اختلال در روابط زناشویی و در نهایت گرایش طرف مقابل به سوی طلاق ویا خیانت زناشویی وآسیب های دیگر شود

به جای تهدید می توانیم درباره تفاوت هایمان گفتگو کنیم و همدیگر را درک کنیم، این شیوه همانگونه که گفته شد،

ﺗﻨﺒﯿﻪ ﻫﻤﺴﺮ، ﻣﻮﺟﺐ ﮐﺎﻫﺶ ﻋﺰت ﻧﻔﺲ و اﻋﺘﻤﺎد ﺑﻪ ﻧﻔﺲ وی و ﺗﻠﺦ ﺷﺪن رواﺑﻂ ﻣﯽ ﺷﻮد از دﯾﺪﮔﺎه ﺑﺴﯿﺎری از رواﻧﺸﻨﺎﺳﺎن ﯾﮑﯽ از ﺗﺒﻌﺎت ﺗﻨﺒﯿﻪ اﻓﺰاﯾﺶ اﺣﺴﺎس ﺗﻨﻔﺮ از ﻣﻨﺒﻊ ﺗﻨﺒﯿﻪ و ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ اﺣﺴﺎس ﺗﻨﻔﺮ ﻓﺮد ﺗﻨﺒﯿﻪ ﺷﺪه از ﻣﻮﺿﻮع ﺗﻨﺒﯿﻪ اﺳﺖ. ﭼﺮا ﮐﻪ ﺗﻨﺒﯿﻪ از ﻫﺮ ﻧﻮﻋﯽ ﮐﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﯾﺎ آزار ﺟﺴﻤﯽ را ﺑﻪ ﻫﻤﺮاه داﺷﺘﻪ و ﯾﺎ اﯾﻨﮑﻪ از ﻧﻈﺮ روﺣﯽ و رواﻧﯽ ﻓﺮد را ﻣﻮرد ﺷﮑﻨﺠﻪ ﻗﺮار ﻣﯽ دﻫﺪ. اﻓﺮاد ﺑﺎﯾﺪ ﺑﭙﺬﯾﺮﻧﺪ ﮐﻪ ﻫﯿﭻ ﻓﺮدی از ﻧﻈﺮ ﺧﻠﻖ و ﺧﻮی و ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ رﻓﺘﺎر در دﯾﻨﺎ ﮐﺎﻣﻼ ﻣﺸﺎﺑﻪ آﻧﻬﺎ ﻧﺨﻮاﻫﺪ ﺑﻮد، ﺑﻠﮑﻪ ﺣﺘﯽ دوﻗﻠﻮﻫﺎی ﻫﻤﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ از ﯾﮏ ﻣﺎدر ﻣﺘﻮﻟﺪ ﻣﯽ  وﻧﺪ ﻧﯿﺰ ﺗﻔﺎوت ﻫﺎﯾﯽ ﺑﺎ ﯾﮑﺪﯾﮕﺮ دارﻧﺪ، ﺑﻨﺎﺑﺮاﯾﻦ ﺑﻪ ﺟﺎی ﺗﻨﺒﯿﻪ ﮐﺮدن ﺑﻬﺘﺮ اﺳﺖ زوﺟﯿﻦ ﺿﻌﻒ و ﮐﺎﺳﺘﯽ ﻫﺎی ﻫﻤﺪﯾﮕﺮ را ﭘﺬﯾﺮا ﺑﺎﺷﻨﺪ و ﺑﯿﺸﺘﺮﯾﻦ ﺗﻼش ﺧﻮدﺷﺎن را ﺑﺮای ﺑﻬﺘﺮ ﮐﺮدن راﺑﻄﻪ و رﻓﻊ ﮐﺎﺳﺘﯽ ﻫﺎ اﻧﺠﺎم دﻫﻨﺪ.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.