شریعتی،ظفر،صبر،پلاک1،واحد10
02122915385
شریعتی،ظفر،صبر،پلاک1،واحد10
021-22915385

هوش پولساز چیست؟

هوش پولساز چیست؟
unlocked-58f2ed42c5d53627417ad80eccda5dc1_page52_image59

هوش پولساز چیست؟

در زیر به تعریف مولفه های اکتسابی هوش پول ساز و تعریف کلی آن خواهیم پرداخت

هوش پولساز مجموعهای از مهارت هاست که منجر به آوردن پول بیشتر منجر میشود. بخشی از این هوش، ذاتی و بخش مهمی از آن اکتسابی است. بخشهای ذاتی این هوش چندان قابل تغییر نیست مانند «قدرت حافظه»، اما بخشهای اکتسابی آن میتواند به عنوان مهارت فرا گرفته شود.

مولفه های اکتسابی هوش پولساز عبارتند از:

خیالپردازی

افرادی که خیالپردازی بیشتری دارند احتمال بیشتری وجود دارد بتوانند یک کار و ایده جدید خلق کنند. بسیاری از ایرانیها قدرت خیالپردازی خوبی دارند؛ اما تنها افراد معدودی به آن اهمیت میدهند و بیشتر بی تفاوت از کنار آن می گذرند. حتی بسیاری از افراد آن را چیز بدی میدانند! تفاوت افراد موفق در این است که به خیالپردازی هایشان جامه عمل می پوشانند.

خلاقیت

یکی از مهمترین مولفه های هوش پولساز خلاقیت است. روزگاری برای کسب درآمد بالا چندان به خلاقیت نیاز نبود اما امروزه با افزایش جمعیت و رقابت در زمینه های مختلف شغلی و اجتماعی، نیاز به این ویژگی بیشتر احساس میشود. بیشتر افرادی که در موقعیت شغلی با حقوق ثابت قرار میگیرند، خلاقیت خودشان را از دست میدهند و تنها زمانی انسان وادار به استفاده از قابلیتهای عالی ذهنش میشود که در شرایط سخت قرار بگیرد.

 

 

 

 

علاقه

اگر به کاری اشتغال دارید که علاقه ای به انجام آن ندارید، هم اکنون از آن کار دست بکشید! وقتی از کاری که به آن علاقه ندارید، دست می کشید، تمام انرژیتان صرف یافتن راهی برای یافتن شغل مورد علاقه تان می شود و جالب اینجاست که تمام ذهنتان درگیر این میشود که چه کاری برایتان مناسب تر است. شغل ابزاری است برای رشد کردن انسان، نه فقط یک امنیت مالی سطح پایین برای اسارت انسان.

 

 

 

 

 

ﺗﻤﺮﮐﺰ

ﺣﺎل ﮐﻪ ﻫﺪﻓﺘﺎن را ﻣﺸﺨﺺ ﮐﺮده اﯾﺪ ﮐﺎﻓﯽ اﺳﺖ ﺑﺮ آن ﻣﺘﻤﺮﮐﺰ ﺷﻮﯾﺪ. ﻣﺎﻧﻨﺪ ذره ﺑﯿﻨﯽ ﻋﻤﻞ ﮐﻨﯿﺪ ﮐﻪ اﺷﻌﻪ ﺧﻮرﺷﯿﺪ را ﺑﺮ ﻧﻘﻄﻪ ای ﺟﻤﻊ و ﻗﺪرت و ﺣﺮارت آن را ﭼﻨﺪﯾﻦ ﺑﺮاﺑﺮ ﻣﯿﮑﻨﺪ. ﺑﻪ ﻋﻮاﻣﻞ ﻣﺰاﺣﻢ اﺟﺎزه ﻧﺪﻫﯿﺪ ﺑﻪ ذﻫﻨﺘﺎن وارد ﺷﻮﻧﺪ. ﺗﻤﺎم اﺑﺰار ﻻزم ﺑﺮای رﺳﯿﺪن ﺑﻪ ﻫﺪﻓﺘﺎن را ﺟﻤﻊ آوری ﮐﻨﯿﺪ و ﺗﺎ رﺳﯿﺪن ﺑﻪ ﻫﺪف دﺳﺖ از ﺗﻼش ﺑﺮﻧﺪارﯾﺪ. از ﺗﺠﺮﺑﻪ ﻫﺎﯾﺘﺎن ﭘﻠﻪ ﻫﺎﯾﯽ ﺑﺮای ﺑﺎﻻرﻓﺘﻦ ﺑﺴﺎزﯾﺪ و ﻫﺮﮔﺰ از ﺷﮑﺴﺖ ﺧﻮردن ﻧﺘﺮﺳﯿﺪ.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.