شریعتی،ظفر،صبر،پلاک1،واحد10
02122915385
شریعتی،ظفر،صبر،پلاک1،واحد10
021-22915385

مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره جهاد دانشگاهی البرز افتتاح شد

مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره جهاد دانشگاهی البرز افتتاح شد
62318178

مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره جهاد دانشگاهی البرز افتتاح شد

رئیس جهاد دانشگاهی البرز از افتتاح  مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره جهاد دانشگاهی خبر داد و گفت:  راه‌اندازی این مرکز در ادامه زنجیره خدمات علمی گروه پژوهشی جهاد دانشگاهی استان است و امیدواریم این مرکز به کاهش آسیب‌های روانی کمک کند.

به گزارش ایسنا، احمدرضا فیروزی در مراسم افتتاح مرکز خدمات روان‌شناسی و مشاوره جهاد دانشگاهی که روز چهارشنبه ۲۲ تیرماه با حضور مسئولان این نهاد و رئیس سازمان نظام روانشناسی انجام شد، با بیان این که جهاد دانشگاهی یک زیست بوم کامل است،‌ اظهار کرد: حوزه‌های مختلف پژوهشی، فرهنگی، آموزشی و تجاری‌سازی این نهاد در این زیست‌بوم نقش بال‌هایی را دارند که در تعامل با یکدیگر در بالندگی و موفقیت سازمان ایفای نقش می‌کنند.

وی با بیان عملکرد خوب جهاد دانشگاهی در حوزه پژوهش گفت: در سطح ملی با نگاه و حمایت ویژه مقام معظم رهبری در سطح کشور ۴۱ طرح فناورانه در حال اجراست که دانش فنی تولید رام قطار یکی از این طرح‌های فناورانه است که برای اولین بار در کشور در دو سال گذشته در جهاد دانشگاهی اتفاق افتاد.

این مسئول با بیان اینکه در البرز آمادگی فعالیت در حوزه‌های مختلف به ویژه علوم انسانی را داریم، اظهار کرد: در البرز که به عنوان استان علم و فناوری مطرح است، به حوزه علوم انسانی کمتر توجه شده است. البرز در بسیاری از شاخص‌ها رتبه خوبی ندارد و دارای رتبه‌های اول در بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است؛ بنابراین ضرورت رسیدگی به این حوزه بیش از پیش احساس می‌شود.

فیروزی مرکز خدمات روان‌شناسی و مشاوره جهاد دانشگاهی را در ادامه زنجیره خدمات علمی گروه پژوهشی علوم شناختی جهاد دانشگاهی استان دانست و گفت: امیدواریم این مرکز به کاهش آسیب‌های روانی کمک کند.

وی به فعالیت‌های گروه پژوهشی نظیر طرح تبیین مولفه‌های شادکامی، طرح آزمونِ خواندن و نارساخوانی و سایر طرح‌های مرتبط اشاره کرد و افزود: درصدد هستیم در کنار آزمونِ خواندن و نارساخوانی به خروجی نرم‌افزاری هم برسیم که با دانشگاه علوم پزشکی تهران و برخی دانشگاه‌ها و مراکز علمی دیگر همکاری‌هایی در حال انجام است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز افزود: شبکه برنامه این گروه در حال حاضر بر روی ارزیابی شناختی و بازتوانی شناختی متمرکز شده است و راه‌اندازی مرکز خدمات روان‌شناسی و مشاوره نیز با هدف استفاده از نتایج و یافته‌های علمی گروه علوم شناختی به منظور ارائه خدمات بهتر به شهروندان است.

وی افزود: گروه پژوهشی آسیب شناسی اجتماعی نیز از دیگر گروه‌های جهاد دانشگاهی استان است که می‌تواند تدوین و اجرای طرح‌های پژوهشی و تبیین مسائل استان به مدیران ارشد کمک کند. یکی از اقدامات خوب این گروه پیمایش ملی خانواده است که طی سال‌های اخیر انجام شده است.

فیروزی اضافه کرد: گروه پژوهشی برنامه‌ریزی و توسعه شهری نیز فعالیت خود را در حوزه زیست‌پذیری شهری متمرکز کرده است و علاوه بر طرح‌های مختلف پژوهشی، راهبری دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی در هشت محله آسیب‌پذیر استان البرز طی چند سال اخیر نیز توسط این گروه انجام شده است که این گروه در کنار دو گروه دیگر می‌تواند زنجیره‌ای از خدمات علمی را تکمیل نماید.

وی اظهار امیدواری کرد که در ادامه فعالیت‌ها خصوصاً در مرکز خدمات روان‌شناسی با دستگاه‌ها تعامل خوبی برقرار و خدمات گسترده‌تری با همکاری سازمان ها ارائه شود.

در این مراسم همچنین از سایت مرکز خدمات روان‌شناسی و مشاوره جهاد دانشگاهی البرز به آدرس  www.jdmoshaver.ir رونمایی شد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.