شریعتی،ظفر،صبر،پلاک1،واحد10
02122915385
شریعتی،ظفر،صبر،پلاک1،واحد10
021-22915385

رایج‌ترین اثرات فیزیکی «اضطراب »

رایج‌ترین اثرات فیزیکی «اضطراب »
اختلال-افسردگی-اساسی-2

رایج‌ترین اثرات فیزیکی «اضطراب »

ناراحتی_معده
افراد مبتلا به اضطراب ممکن است متوجه درد معده، یبوست، اسهال یا انواع دیگر ناراحتی‌های گوارشی شوند. احساس نفخ می‌تواند به نشانه فیزیکی دائم اضطراب تبدیل شود. همچنین این واقعیت وجود دارد که انتخاب‌های غلط ناشی از اضطراب، مانند خوردن غذاهایی که سالم نیستند یا ورزش نکردن، می‌تواند بر سلامت دستگاه گوارش نیز تأثیر بگذارد.

حالت_تهوع
با توجه به تأثیر کلی اضطراب بر سیستم گوارشی، ممکن است تعجب آور نباشد که احساس تهوع یکی دیگر از علائم فیزیکی رایج اضطراب باشد. مطالعه منتشرشده در مجله General Hospital Psychiatry نشان داده افرادی که به طور منظم حالت تهوع را گزارش می‌کنند، بیش از سه برابر، بیشتر از افرادی که حالت تهوع مکرر ندارند، دچار اختلال اضطراب هستند.

تپش_قلب
معمولا از علائم رایج اضطراب است و اغلب خطرناک نیست چون با کاهش اضطراب، کاهش می‌یابد. اما اگر تپش قلب همراه با احساس درد قفسه سینه، سرگیجه، مشکل تنفسی یا گیجی بود، باید به پزشک مراجعه کنید.

کاهشیاافزایش_اشتها
اضطراب تاثیر عجیبی در کاهش یا افزایش اشتها دارد. به گفته کارشناسان دانشکده پزشکی هاروارد، هورمون‌هایی مانند آدرنالین اشتها را در حالت اضطراب شدید از بین می‌برند. اما هورمون‌های مرتبط با استرس و اضطراب مانند کورتیزول، در واقع می‌توانند علاقه شما را به غذاهای چرب و شیرین افزایش دهند.

گرفتگی_گلو
اضطراب می‌تواند باعث شود برخی از افراد در گلوی خود احساس سفتی کنند. این احساس «گلوبوس» نامیده می‌شود، و اگرچه دلیل دقیق این اتفاق نامشخص است، اما قطعا می‌تواند اضطراب را بدتر کند. فرد مبتلا به گلوبوس حس می‌کند توده یا جسمی در گلویش گیر کرده و آن را فشار می‌دهد. در حالی که با معاینه فیزیکی، پزشک هیچ توده‌ای در گلو مشاهده نمی‌کند.

مشکلات سیستم ایمنی
در حالت اضطراب مزمن درمان نشده، سیستم ایمنی بدن به خوبی عمل نمی کند. این امر می‌تواند به این معنی باشد که شما بیشتر مستعد بیماری‌های خودایمنی هستید.

پریودهای_نامنظم
اضطراب این قدرت را دارد که قاعدگی های شما را به هم بزند، از تاخیر در شروع قاعدگی تا علائم شدیدتر یا دردناک PMS یا سندرم پیش از قاعدگی. کورتیزول در واقع می‌تواند بر ترشح هورمون‌های تحریک کننده تخمک گذاری مانند استروژن و پروژسترون تأثیر بگذارد و نظم قاعدگی را به هم بریزد.

منبع: مجله self

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.