شریعتی،ظفر،صبر،پلاک1،واحد10
02122915385
شریعتی،ظفر،صبر،پلاک1،واحد10
021-22915385

اجرای طرحواره_درماني درمانی با زوجین

اجرای طرحواره_درمانی درمانی با زوجین
communication-1991851_1280-686x400

اجرای طرحواره_درمانی درمانی با زوجین

در اینجا به چگونگی استفاده درمانگر از برخی تکنیکهای مختلف تغییر طرح واره ای در مورد زوجها می پردازیم :

← الف- از نظر ارتباطی: درمانگرها می توانند به زوجین آموزش دهند که چگونه نیازهای مرکزی یکدیگر را برآورده کنند (به عبارت دیگر چگونه یکدیگر را باز والدینی کنند).

← ب- از نظر شناختی: به هریک از زوجین آموزش داده می شود که صحت
طرح واره هایشان را آزمایش کنند و فعالانه به دنبال شواهدی باشند (به خصوص شواهد تکذیب کننده ای که اغلب به آن توجه نمی شود) سپس به آنها دستور داده می شود که به صورت فردی و به صورت مشترک از فلش کارت و دفترچه خاطرات طرح واره ای استفاده کنند.

← ج- از نظر هیجانی: یک تکنیک مفید برای افزایش همدلی بین زوجین این
است که از هر کدام از زوج ها بخواهیم از دیدگاه کودک آسیب پذیر خود صحبت کنند. در حالی که از شنونده درخواست می کنیم که گوینده را به عنوان یک کودک تصور کند (عملا شریک خود را به عنوان یک کودک آسیب پذیر و جوان، آن طور که در گذشته بوده است تصور کند)

← د- از نظر رفتاری: همانند درمان فردی، در این درمان نیز قسمت الگو شکنی رفتاری اغلب دیرتر آغاز می شود و مدت زمانش بیشتر از مراحل دیگر است. در میان تکنیک های رفتاری در دسترس زوجین، استفاده از از فلش کارتها که متمرکز بر رفتار دونفره سازگار جایگزین است و استفاده از ایفای نقش و تمرین برای آماده شدن در مقابل موقعیت های چالش بر انگیز که در گذشته منجر به افزایش تعارض یاتشویش می شده است قرار دارند .

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.