شریعتی،ظفر،صبر،پلاک1،واحد10
02122915385
شریعتی،ظفر،صبر،پلاک1،واحد10
021-22915385

8 راه مثبت برای درمان نشخوار فکری

8 راه مثبت برای درمان نشخوار فکری
Ways-to-treat-rumination

 8 راه مثبت برای درمان نشخوار فکری

هنگامی که احساس می‌کنی، برای حل مشکلات بیش از حد فکر می‌کنی، در اینجا چند راه ساده و مثبت وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند به مرکز آرامش و آسایش خود بازگردید و دوباره به وضوح و شفاف ببینید و فکر کنید:

افکار را بنویسید
۱۰ دقیقه وقت بگذارید و تمام افکاری که از ذهن‌تان می‌گذرد، یادداشت کنید. عمل ساده‌ی قرار دادن قلم روی کاغذ به شما این امکان را می‌دهد که احساسات خود در لحظه حال را پردازش کنید و سپس خواندن آن افکار، توانایی آرام کردن عقلانی ذهن را به شما می‌دهد.

به افکار خود توجه کنید
زمانی که احساس می‌کنید عادت بیش از حد فکر یا نشخوار فکری دارید، از افکار خود #آگاه باشید. آگاه بودن از افکارتان به شما این امکان را می‌دهد که ببینید، افکارتان در کجا یک الگوی مدام تکراری دارد و افکار  پیش از حد کجا گیر می‌کند. این می‌تواند به شما در شکستن چرخه معیوب بیش از حد افکار منفی کمک کند.

از خود سؤالات درست بپرسید
این سؤالات را از خود بپرسید: آیا این افکار حقیقی و واقعی هستند؟ آیا این افکار در این لحظه برای من مفید هستند؟ آیا این افکار در خدمت من و دیگران هستند؟ در این لحظه چه کاری می‌توانم انجام دهم تا احساس بهتری داشته باشم؟

پرسیدن سؤالات درست از خود در زمان و مکان مناسب به شما این امکان را می‌دهد به جای تفکر بیش از حد، به تفکر منطقی بازگردید.

فهرست سپاسگزاری
روزانه یک لیست سپاسگزاری ایجاد کنید. فهرستی از چیزهایی که هر روز به خاطر آنها سپاسگزار هستید تهیه کنید. تمرکز بر نعمت‌هایتان اضطراب را کاهش می‌دهد و سطح شادی، آرامش درونی و انرژی مثبت شما را افزایش می‌دهد.

با دیگران به خوبی رفتار کنید
یک عمل ساده مهربانی باعث افزایش سروتونین می‌شود که به آن هورمون شادی نیز می‌گویند. این تقویت حس مهربانی باعث ایجاد احساس خوب بودن و رضایت درونی در شما می‌شود. این فقط یک  شعار نیست وقتی می‌گویند: هر عملی چه نیک و بد به شما باز می‌گردد، چه کسی وقتی احساس بسیار خوب و مثبتی دارد، وقت بیش از حد افکار منفی را دارد؟

روی یک عادت خوب تمرکز کنید
اگر علاقمند به خواندن کتاب، گردش در طبیعت و.. هستید، همه این کارها را با توجه کامل انجام دهید. گوشی خود را کنار بگذارید و متمرکز بمانید. ذهن پریشان، ذهنی است که شما را غرق یک دور باطل می‌کند. و وقتی چیز جالبی برای شما وجود دارد که باید روی آن موضوع تمرکز کنید، چرا زحمت خراب کردن آن را با یک گوشی به خودتان بدهید؟

نفس کشیدن
ثابت شده که تنفس عمیق‌تر ما را به بهترین شکل ممکن به لحظه حال باز می‌گرداند. از تنفس خود برای آرام کردن اعصاب خود استفاده کنید. به خصوص زمانی که احساس می‌کنید ذهن شما در همه‌ی زندگی شما نفوذ کرده، آگاهانه تلاش کنید تا از انجام هر کاری دست بردارید و به سادگی روی دم و بازدم  خود تمرکز کنید. دم‌های عمیق‌تر به همراه باز دم‌های عمیق و قوی‌تر معجزه می‌کند.

با ذهن خود دوست شوید
ذهن شما بهترین دوست شماست. بنابرین از
جملات تاکیدی مثبت برای دوستی با ذهن خود استفاده کنید. جملات تاکیدی مانند: “من در این لحظه آرام هستم. به خودم فضایی برای نفس کشیدن، فضایی برای شفا دادن می‌دهم.” اگر از این جملات تاکیدی هماهنگ با تنفسات عمیق‌تر خود استفاده کنید، قطعاً الگوی مارپیچ بیش از حد تفکر تکراری را متوقف می‌کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.