شریعتی،ظفر،صبر،پلاک1،واحد10
02122915385
شریعتی،ظفر،صبر،پلاک1،واحد10
021-22915385

سند خدمات روان شناسی و مشاوره در دوران پساکرونا تقدیم ستاد ملی مقابله با کرونا خواهد شد

سند خدمات روان شناسی و مشاوره در دوران پساکرونا تقدیم ستاد ملی مقابله با کرونا خواهد شد
157714747

سند خدمات روان شناسی و مشاوره در دوران پساکرونا تقدیم ستاد ملی مقابله با کرونا خواهد شد

🔹به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام روان شناسی و مشاوره روز جمعه مورخ 30/2/1401 مراسم روز روان شناس و مشاوره با حضور دانشجویان،روان شناسان و مشاوران،مسئولین و رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره در ساری در محل دانشگاه آزاد اسلامی برگزار گردید. در این مراسم دکتر محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره طی سخنانی گفت: این مراسم حضوری در استان ها اولین مراسم در دو سال گذشته است و اولین سفر استانی حقیر در دوره پساکرونا است.

🔶ضمن تبریک شاد باش روز روان شناس و مشاور و تقدیر از رئیس و اعضای شورای استانی ،مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی ،سازمان بهزیستی،استانداری و تمام کسانی که در برگزاری این مراسم نقش داشتند .اظهار داشت،بحران کرونا در دو سال گذشته نرخ اختلالات و آسیب های روانی و اجتماعی را افزایش داده است.به همین خاطر قرارگاه کرونا کمیته امنیت روان و آرام بخشی را تشکیل داده است که برای دوره پساکرونا برنامه ای مقابله ای را تهیه نماید. به زودی کمیته امنیت روان و آرام بخشی در استان ها تشکیل می شود و انجمن مطالعات روان درمانی با مشارکت قرارگاه کرونا همایش ملی،آسیب شناسی و مداخلات روانی اجتماعی دوران کرونا در تاریخ
۶و۷مردادماه برگزار می نماید.

🔹وی افزود:در این همایش مهم ضمن تجربه نگاری و حضور مسئولین ،محققان و دانشگاهیان نتیجه همایش تدوین “سند خدمات روان شناسی و مشاوره در دوران پساکرونا “است.قطعا در این سند مسأله پژوهش ،آموزش و مداخلات مورد توجه قرار می گیرد ،بیمه های پایه برای استفاده شهروندان از خدمات روان شناس و مشاوره ،آموزش مهارت ها،آموزش سواد سلامت روان ،تجربه نگاری،غربال گری ملی ،تشخیص مداخلات زودرس ،طرح روان شناس مدرسه ،روان شناس خانواده و روان شناس دادگاه و کلیه تمهیداتی که باید جهت مقابله با عوارض روانی-اجتماعی بحران کرونا به منظور احیاء اجتماعی و امنیت روان و آرام بخشی انجام شود.در سند قید خواهد شد و به ستاد ملی پیشنهاد می شود‌.

🔸دکترحاتمی گفت:در صورت تصویب این
سند ما آنچه آرزو داشتیم در ۱۵ سال آینده برای رشته حاصل شود.امسال شاهد آن خواهیم بود.مسأله فرهنگ سازی،شغل یابی و جایگاه روان شناسی و مشاوره ارتقاء خواهد گرفت و ستاد ملی تبدیل به ستاد مقابله با عوارض روانی اجتماعی کرونا خواهد شد.
🔹در ادامه رئیس سازمان گفت:انتخابات سازمان نظام روان شناسی و مشاوره در پیش است.از همه اعضاء می خواهم در سرنوشت آینده و رشته خود مشارکت نمایند.
قطعا در دوره آینده اتفاقات خوبی برای سازمان می افتد؛اگر شما مشارکت هوشمندانه داشته باشید.تجارب فعلی دستمایه خوبی برای تدوین برنامه و چشم انداز آینده سازمان خواهد بود.
مطمئنا سرنوشت و آینده سازمان با حضور افراد صادق و کارآمد رقم خواهد خورد.رانت خواران،متخلفین و روان شناس نماها جایگاهی در این سرنوشت نخواهند داشت.در پایان دکتر حاتمی از استقبال گرم و پرشور اعضاء صمیمانه تشکر و قدردانی کرد.

روابط عمومی سازمان نظام روان شناسی‌ و مشاوره ج.ا.ا

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.