شریعتی،ظفر،صبر،پلاک1،واحد10
02122915385
شریعتی،ظفر،صبر،پلاک1،واحد10
021-22915385

درمان عدم تمرکز در کودکان و نوجوانان

درمان عدم تمرکز در کودکان و نوجوانان
lack-of-focus00-1-

درمان عدم تمرکز در کودکان و نوجوانان

یکی از راه‌های درمان حواس‌پرتی این است که همیشه خود را در حال انجام کار مورد‌نظر تجسم کنید. این تجسم‌سازی سبب می‌شود تا ذهن درگیر کار شود و با دقت بیشتری تمام جوانب را در نظر گیرد و از آنجایی که این موضوع در ذهن تجسم شده، در هنگام انجام کار واقعی نیز می‌تواند به‌عنوان یادآوری‌کننده نقش به‌سزایی را در کاهش حواس‌پرتی ایفا کند.

عوامل مهم دیگری نیز در درمان حواس‌پرتی مفید هستند. یکی از این عوامل، کاهش مدت زمان تماشای تلویزیون است. برای مثال وقتی شما در حال دیدن تلویزیون هستید و همزمان با آن غذا نیز می‌خورید، تمام تمرکز ذهن به تلویزیون است و غذا خوردن به‌صورت ناخودآگاه انجام می‌شود و ذهن تمرکز کافی برای غذا خوردن ندارد؛ همین موضوع به‌ مرور زمان سبب کاهش تمرکز می‌شود که درنهایت حواس‌پرتی را به دنبال دارد. در نتیجه سعی کنید از مدت زمان تماشای تلویزیون بکاهید و از انجام کارهای مختلف همزمان با دیدن تلویزیون پرهیز کنید.

هیچ‌وقت چندین کار را با هم انجام ندهید. این عمل سبب می‌شود تا به‌مرور عدم تمرکز در شما زیاد شده و نهایتا حواس‌پرت شوید. در نظر داشته باشید که دوری از استرس و نگرانی و همچنین داشتن خواب کافی سبب درمان حواس‌پرتی می‌شود.

عدم تمرکز و حواس‌پرتی جز مواردی است که از کودکی و نوجوانی در فرد آغاز می‌شود و اگر در ابتدا با انجام راهکارهای مناسب مانع آن نشوید مشکلات زیادی را برای فرد در آینده ایجاد می‌کند. عدم تمرکز هنگام مطالعه و خیال‌پردازی در نوجوانان، از علائم اولیه حواس‌پرتی است.
همان‌طور که گفته شد عوامل حواس‌پرتی دارای دو نوع درونی و بیرونی هستند و باید بیشتر به عوامل درونی و ذهنی توجه کرد. راه‌هایی برای درمان حواس‌پرتی وجود دارد که پیدا کردن ریشه‌ها و راه‌حل‌های مشکل عدم تمرکز و تقویت این راه‌حل‌ها، کمک بزرگی به فرد می‌کند.
داشتن نظم و تقسیم کارهای بزرگ به کارهای کوچک‌تر، نداشتن استرس و کاهش اضطراب از مواردی است که می‌تواند کاهش حواس‌پرتی را برای فرد به همراه داشته باشد. برطرف کردن عدم تمرکز در نوجوانان با ایجاد سبک زندگی مناسب، کاهش خستگی، افزایش فعالیت بدنی، ایجاد شرایطی برای تقویت ذهن و تمرکز، می‌تواند کاهش حواس‌پرتی و عدم تمرکز را برای آن‌ها به همراه داشته باشد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.