شریعتی،ظفر،صبر،پلاک1،واحد10
02122915385
شریعتی،ظفر،صبر،پلاک1،واحد10
021-22915385

به معتادان کمک نکنید

به معتادان کمک نکنید

به معتادان کمک نکنید

دکتر فریبرز درتاج استاد تمام روانشناسی دانشگاه علامه طباطبایی در گفتگو با رکنا عنوان کرد وقتی افرادی که اعتیاد دارند به سن شصت و پنج سال می رسند، دیگر نه تنها از خانواده بلکه از نهادهای اجتماعی نیز نمی توان توقعی داشت. درست است که ما در قبال انسان ها مسئولیت اجتماعی داریم؛ اما این افراد نیز خودشان نسبت به خودشان و جامعه نیز مسئول هستند

دکتر درتاج،  با اشاره به اینکه حق طبیعی این خانواده ها است که نخواهند با این افراد ارتباط برقرار کنند، گفت: اینکه خانواده ها در کنار این افراد باشند بسیار موثر است اما این افراد دیگر دوره طلایی‌شان را از دست داده اند.
وقتی یک فرد معتاد ده ها بار اقدام به ترک و بازگشت به اعتیاد داشته است آنقدر نمی توانیم روی آن ها سرمایه گذاری کلان داشته باشیم و انتظار داشته باشیم که خانواده ها هم مثل دفعات اول و دوم مشارکت داشته باشد.

وی افزود: این افراد به دست خودشان این مصیبت را ایجاد کرده اند. در بحث ترک مواد مخدر، آمادگی بدنی و علائم جسمانی، در اولویت دوم است.

وی با اشاره به اینکه ترک در بدترین اردوگاه ها حدودا ۱۰ روز و در بهترین و مجهزترین درمانگاه ها به حدودا ۳ روز خواهد انجامید جون با روش های فوق سریع بدن این افراد را سم زدایی می کنند. اما وقتی این افراد بعد از طی این مراحل، در جامعه رها می شوند می بینند که شغل، سرپناه، ندارد و مورد حمایت خانواده نیست.
او در ادامه گفت: توصیه می کنم به کسانی که معتاد هستند، مخصوصا برای بار اول، کمک نکنید مگر آنکه برای یک دوره ۶ ماهه برنامه ریزی کنید که روابط فردی، شغلی، خانوادگی و… در این افراد تقویت شود، آنگاه است که دیگر به اعتیاد روی نمی آورند

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.