شریعتی،ظفر،صبر،پلاک1،واحد10
02122915385
شریعتی،ظفر،صبر،پلاک1،واحد10
021-22915385

شخصیت ضد اجتماعی

شخصیت ضد اجتماعی
2_page49_image33

شخصیت ضد اجتماعی

 

 این افراد ناتوانی در تن دادن به هنجارهای اجتماعی دارند ، به طوری که جنبه های متعددی از رفتار فرد در نوجوانی و بزرگسالی تحت تاثیر این ناتوانی قرار گرفته اند. افراد معروف به کلاهبردار (con men) نمونه های خوبی از  شخصیت ضد اجتماعی اند. آن ها بسیار فریبکارند و اغلب با زبانی چرب و نرم قاب دیگران را می دزدند و آن ها را به دام مشارکت در طرح های خود می اندازند؛ طرح هایی که شامل راه هایی ساده برای پولدار شدن یا کسب شهرت یا بدنامی است و نهایتاً نیز ممکن است فرد را به ورطه فساد مالی، رسوایی اجتماعی، یا هر دو بکشند. این افراد هیچ وقت راست نمی گویند و هرگز نمی شود به آن ها اعتماد کرد که وظیفه ای را درست انجام دهند یا اساساً به هیچ یک از ملاک های متعارف اخلاق پایبند باشند. لاابالی گری جنسی، همسر آزاری ،‌ کودک آزاری،‌ رانندگی در حین مستی،‌ اتفاقاتی شایع در زندگی این گونه افراد است و چیزی که خیلی مشهود است، این است که آن ها هیچ وقت از کارهای خود پشیمان نمی شوند، یعنی انگار که اصلا وجدان ندارند. آن ها به تاثیر گذاری در برخورد اول معروف اند . در برخورد اول افرادی حامی ، مهربان و فریبنده بنظر می رسند. همواره مراقب رفتار های ظاهری خود هستند و به خوبی می دانند چگونه بیشترین جاذبه را برای دیگران داشته باشند. در زمینه روابط اجتماعی مهارت داشته و در جلب جنس مخالف در همان برخورد اول از استعداد بالایی برخوردارند. ضرب المثل ” گندم نمای جو فروش ” به خوبی به توصیف آن ها می پردازد.

ویژگی های شخصیت ضد اجتماعی :

  1. این افراد نمی توانند به هماهنگی با هنجارهای اجتماعی، توأم با احترام و توجه به رفتارهای ضابطه مند دست یابند و علامت آن انجام مکرر اعمالی می باشد که به خاطر آن ها مستوجب دستگیری می باشند.

2.فریبکار و حقه باز هستند، که علامت اش دروغ گفتن های مکرر، داشتن اسم های مستعار، و کلاه سر دیگران گذاشتن برای رسیدن به نفع شخصی یا لذت است.

3.تکانشی هستند یا ناتوانی از برنامه ریزی و پروراندن نقشه ای در سردارند.

4.تحریک پذیر و پرخاشگر هستند به طوری که مکرراً جنگ و دعوا می کنند.

  1. به سلامت و امنیت خود یا دیگران، بی اعتنایی توأم با بی پروایی دارند.

6.همواره از پذیرش مسئولیت سر باز می زدنند، به طوری که هیچ وقت نمی توانند شغل ثابتی داشته باشند یا از عهده تعهدات مالی خود برآیند.

7.احساس پشیمانی نمی کنند، یعنی به صدمه رساندن به دیگران، داشتن برخورد بد با آن ها، یا سرقت اموالشان بی اعتنا و بی تفاوت هستند و یا این کارها را توجیه می کنند.

برای آشنایی بیشتر با این شخصیت می توانید فیلم سن پطرزبورگ را تماشا نمایید. فرشاد یک کلاهبردار حرفه ایست که بسیار جذاب ، شیک پوش و خوش صحبت است و ویژگی های یک ضد اجتماعی که در برخورد اول تاثیر بسیار عالی می گذارد را دارد. در فیلم می بینیم که به راحتی از جنس مخالفش سوءاستفاده می کند ، عذاب وجدان ندارد و به راحتی برای رهایی از شرایط مهلک، دروغ می گوید.

فرد ضد اجتماعی به عنوان شریک زندگی

زندگی با چنین افرادی ما را مجبور به باج دادن های متعدد می کند. از آن جا که آن ها مسئولیت پذیر نیستند، همه مسئولیت های پرورش بچه ، امور مالی و… به عهده شما می افتد. آن ها به خوبی می توانند شما را ارزیابی کنند و از نقاط مثبت و منفی شما ، نهایت سوءاستفاده را نمایند.  پرخاشگری، رفتارهای غیرقانونی و خطرناک آن ها همواره شما را نیز در معرض رنج و خطر قرار می دهد.

توصیه هایی برای زندگی با همسر ضد اجتماعی

  • این افراد نیاز به روان درمانی دارند، اما خودشان به روانشناس مراجعه نمی کنند، شما به عنوان همسر چنین افرادی می توانید از روانشناسان برای کم کردن میزان آسیب دیدن خود ، بهرمند گردید.
  • مراقب امنیت جانی خود باشید.
  • سعی کنید به جای آنکه تمام مسئولیت ها را به تنهایی بدوش بکشید، مسئولیت هایی را، به او واگذار نمایید.
  • همواره مراقب باشید تا با شناخت عمیقی که از شما دارد، مورد سوءاستفاده قرار نگیرید.
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.